Fandom

Lingua Romanica Commun Unificata

Linguas romances

252pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Las linguas romances (altrosí denominatas linguas románicas o linguas neolatinas) son una branca indoeuropea de linguas estrectamente correlatas e que históricamente appareron como evolution del latín vulgar comprenduto en suo senso etymológico como "parla quotidiana del vulgo o commún de la gente" et opposto al latín clássico, forma standardizata que a partir de certo momento era una lingua apprenduta como seconda lingua e non como lingua materna.

Lo número de linguas romances conosciutas supera la vintena, ben que en la actualitate multas varietates regionales están severamente menaciatas e solo media dozena de ellas haven lor uso general e varios milliones de parlatores.

Ubication e historia Edit

Estas linguas se parlavan e se següen parlando en un territorio que recipe lo nome de Romania, que copri en sua major parte lo sud europeo del antico Imperio Romano. Los términos romance e Romania proceden effectivamente del adjectivo latino romanicus: il se considerava que suos parlatores empleavan una lingua prenduta de la de los romanos, por opposition ad altras linguas presentes en los territorios del antico Imperio, como lo fráncico en Francia, lingua de los francos appertinente a la familia de las linguas germánicas.

Lo primo escripto en que se trova lo término romano, per una o altra maniera, se remonta al sínodo de Tours del anno 813. Il é a partir de aquesse sínodo quando il se considera que la prima lingua vulgar se separa del latín, e se designa en effecto como una lingua aparte. Il se tracta de una forma de protofrancese que recipe lo nome de romana lingua o román.

Ad blocker interference detected!